Pocas facetas más necesarias y sugerentes en el mundo del arte como la capacidad para conocer y reconocer lo que habita dentro del ser humano. La posibilidad de generar imágenes allí donde todo semeja tan íntimo como inabordable. Para ello son las armas que maneja cualquier disciplina artística las que necesitamos realmente para ese proceso de escruta de nuestro interior, para analizar y poner nombre a aquello que nos define, pero también a todo aquello que gravita alrededor de lo que nuestra mente empieza a propiciar.
Cristina Brea, Paula Pez, Raquel Calviño y Rita Ibarretxe son fotógrafas y, a través de su cámara reflexionan, agrupadas bajo el ‘Colectivo AlNorte’, sobre el yo de cada una de ellas pero reinterpretado como un alter ego. Una alteridad inspiradora, una alteridad que es motivo, una máscara que oculta todo un interior precisamente para exhibirlo. Reunidas nos convocan a cuatro maneras de representar (se), a cuatro maneras de ver (se) y a hacer de ese se, el ser que habita en ellas.
Raquel Calviño propone a varias personas ante la cámara en un ambiente de una poderosa escenografía en el que el tiempo y el abandono nos trasladan a las incertezas del ser humano frente a la vida, frente a la capacidad de acondicionarse tras el abandono de las personas y el amor como activo de ese cambio. Personas que se enfrentan a la cámara sin artificios, desprotegidas y poseedoras de una pureza fascinante.Ramon Rozas
A liberdade é dolorosa pero consiste niso: en aceptar que no fondo non somos. Se algo existe só se é nomeado (a Filosofía leva toda a vida bebendo desa hipótese) nós non existimos de todo porque somos aprehensibles. Ou sómolo para o resto pero nunca para nós. E lonxe de convertir a existencia nalgo volátil, éter deformante que levaría ao relativismo ou aos fanatismos relixiosos ou políticos, o que nos dá, como digo, é liberdade. Podemos ser o que queiramos. Podemos ser quen queiramos. Podemos amar máis aló do ben e do mal. Espidos
de verdade e non só de pel.
Daquela, que nos queda? Investigar. E facelo, como Wittengenstein anunciou, caendo do lado do amosar maís que do dicir. Ou sexa, recurrindo á arte.
Unha das sublimes é a fotografía. Que se un o pensa ben tampouco é para tanto. Vai de química. Vai de imprimir sobre un soporte (aínda que sexa unha amalgama de bits) o que ve
antes un ollo. Pero, claro, na mirada é onde está a clave. Da arte. Do amor. Da política. Do sexo. Da vida.
Estas catro artistas é o que fan: ter un ollo. Un ollo que son tres e son un. Nas exposicións (artistas espidas, coma quen escribe un libro ou asina unha película) todo o que se expón forma parte da mesma realidade. Por iso digo un só ollo aínda que sexan seis. Porque eu, como espectador que aspiro a saber (eu si podo, non son ningunha das fotógrafas) quen son estas catro mulleres, recibo as imaxes coma un todo. Cordas, escaleiras, corpos case núos, mans que apreixan o aire. Tanto ten quen as propoña. Son catro ollos que son cerebros que son corpos que son pel que son política, reflexionando sobre elas, sobre nós e, claro, sobre min.
Francisco Castro
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